Jump to content

I Just Want To Be A Sheep


PeaceOfMind
 Share

Recommended Posts

Could not believe I was hearing the children in Sunday school singing this aloud:

 

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa,

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa,

I pray the Lord my soul to keep

 

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa.

I don't want to be a Pharisee, I don't want to be a Pharisee,

Cause they're not fair, you see. I don't want to be a Pharisee.

 

I don't want to be a Sadducee, I don't want to be a Sadducee,

Cause they're so sad, you see. I don't want to be a Sadducee

I don't want to be a Canaanite, I don't want to be a Canaanite,

'Cause they raise cain at night. I don't want to be a Canaanite

I don't wanna be a goat, nope,

I don't wanna be a goat, nope,

'cause they've got no hope,

I don't wanna be a goat.

Link to comment
Share on other sites

That one's been around in New Zealand for years..... an no sheep jokes please! ;)

 

I can't understand why any kid would want to sing that. Why would you want to be a sheep?

Link to comment
Share on other sites

You should rewrite a song to the same tune titled, I Just Want To Be Me.

 

I was thinking of that myself. Definitely wouldn't be a bad idea after all.

Link to comment
Share on other sites

Could not believe I was hearing the children in Sunday school singing this aloud:

 

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa,

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa,

I pray the Lord my soul to keep

 

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa.

I don't want to be a Pharisee, I don't want to be a Pharisee,

Cause they're not fair, you see. I don't want to be a Pharisee.

 

I don't want to be a Sadducee, I don't want to be a Sadducee,

Cause they're so sad, you see. I don't want to be a Sadducee

I don't want to be a Canaanite, I don't want to be a Canaanite,

'Cause they raise cain at night. I don't want to be a Canaanite

I don't wanna be a goat, nope,

I don't wanna be a goat, nope,

'cause they've got no hope,

I don't wanna be a goat.

 

Well, at least it's honest. :shrug:

 

Excuse me while I barf. :ugh:

Link to comment
Share on other sites

It's still better than that damn 'Arky Arky' song...

 

 

Seriously you guys, I taught Sunday School, forgive me, and ya'll are gonna give me nightmares. AHHHHHHHHHHHHHhh

 

Still funny to try to get a 2 year old to say hallelujah, halla you ya heheheheheh

Link to comment
Share on other sites

Wow, just when I thought it couldn't get any worse....

 

Mr. K remembers, vaguely, learning that song in Sunday School when he was a wee lad (over thirty years ago, mind you).

 

I told him that had that song been taught to me in Bible school during my formative years, one of two things would have happened.

 

One, I would have piped up (I was NOT a shy child, and I was VERY opinionated), "I don't want to be a sheep, sheep aren't very smart, they just go where they're herded!"

 

Two, I wold have told my mother about the song we learned, and she would have had KITTENS. Yep, my mom would have been on the phone immediately, wanting someone's head on a platter, for trying to teach HER daughter that she wanted to be a sheep, and blindly follow along.

 

Keep in mind? My mother prayed, before I was born, "Lord, don't send me no milksop children." She didn't want a child afraid of her own shadow. So, what did she get? Me and my brother, two of the most opinionated people you could ever meet.

 

We're kind of an odd bunch....

 

It's still better than that damn 'Arky Arky' song...

 

 

Seriously you guys, I taught Sunday School, forgive me, and ya'll are gonna give me nightmares. AHHHHHHHHHHHHHhh

 

Still funny to try to get a 2 year old to say hallelujah, halla you ya heheheheheh

 

 

*snickering*

 

My friend's five year old son decided to sing for us one afternoon. He was trying to sing the "Hallelujah Chorus", and it came out, "Halla blue ya".

 

Of course, he's the same child who told us that "Hark, The Herald Angels Sing" was actually a sad song, because the angels have arrows in them. Yep, you guessed it, he sings it, "Hark, The Arrowed Angels Sing".

 

I love this kid, I really do....

Link to comment
Share on other sites

Retarded, at least people like to eat sheep.

:wicked:

Link to comment
Share on other sites

The funny thing is that was probualy some very shy, churchy, living in a bubble, person that got really drunk one day for the first time, and felt bad.

 

Is it just me, or does that song really hold a tune with alcohol. . :dumbo:

Link to comment
Share on other sites

The funny thing is that was probualy some very shy, churchy, living in a bubble, person that got really drunk one day for the first time, and felt bad.

 

Is it just me, or does that song really hold a tune with alcohol. . :dumbo:

I know what you mean, no sober person would "baa" that much. Maybe a little, but not that much.

Link to comment
Share on other sites

I really do think Sunday school runs like a little cult or something. My ex still teaches it and me and my daughter had a conversation earlier today about something she said. She said that bad people and people that dont believe in Jesus, dont go to church. I asked her if daddy was a bad person and didnt believe in Jesus. She said no. I said, Well honey, just because someone doesnt go to church doesnt mean there a bad person or that they dont believe in Jesus. Her reaction and look on her face was priceless.

Link to comment
Share on other sites

Could not believe I was hearing the children in Sunday school singing this aloud:

 

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa,

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa,

I pray the Lord my soul to keep

 

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa.

I don't want to be a Pharisee, I don't want to be a Pharisee,

Cause they're not fair, you see. I don't want to be a Pharisee.

 

I don't want to be a Sadducee, I don't want to be a Sadducee,

Cause they're so sad, you see. I don't want to be a Sadducee

I don't want to be a Canaanite, I don't want to be a Canaanite,

'Cause they raise cain at night. I don't want to be a Canaanite

I don't wanna be a goat, nope,

I don't wanna be a goat, nope,

'cause they've got no hope,

I don't wanna be a goat.

 

Jesuschrist! We have to start the brainwash ata young age! Fucking sheep!

Link to comment
Share on other sites

Guest earl1940
Could not believe I was hearing the children in Sunday school singing this aloud:

 

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa,

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa,

I pray the Lord my soul to keep

 

I just want to be a sheep, Baa, Baa, Baa, Baa.

I don't want to be a Pharisee, I don't want to be a Pharisee,

Cause they're not fair, you see. I don't want to be a Pharisee.

 

I don't want to be a Sadducee, I don't want to be a Sadducee,

Cause they're so sad, you see. I don't want to be a Sadducee

I don't want to be a Canaanite, I don't want to be a Canaanite,

'Cause they raise cain at night. I don't want to be a Canaanite

I don't wanna be a goat, nope,

I don't wanna be a goat, nope,

'cause they've got no hope,

I don't wanna be a goat.

 

And from whence we get the term "sheeple". Just follow, mindlessly; politically and religiously.

 

 

You should rewrite a song to the same tune titled, I Just Want To Be Me.

 

Awwwwww, I can't resist (not that you haven't heard it):

 

Why do shepherds were long, flowing robes?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'Cause sheep can hear a zipper a mile away.

Link to comment
Share on other sites

It's still better than that damn 'Arky Arky' song...

 

Oh boy, that song makes my gut twist to this day. I was at a 4-H camp when I was younger, which has NOTHING to do with christianity, but we were forced to pray before meals, get a quote from the Bible every morning, and sing nothing but christian songs for hours sometimes. I think the camp was run by fundys who wanted to insert their own agenda where they weren't supposed to. I got fed up on the "Arky Arky" song and just stopped singing. When I was told to sing I said, "I'm not christian and I shouldn't have to sing it."

 

WELL. I got hauled in front of the camp directors, yelled at, and they called my mother. My mother came down there like a bat out of hell. Boy, were they surprised when she ripped THEM a new one. She forced them to apologize to me, demanded her money back, and took me home.

 

My mother is an agnostic with a history of religious abuse. Go mom. :HaHa:

 

Still hate that fucking stupid song because of that though.

Link to comment
Share on other sites

I remember something from my brief time in sunday school (evangelical methodist) that included this chorus:

 

I'm going to heaven,

Don't want to be late.

I'm going to heaven,

And I can't wait.

Can't wait!

That always bothered me ... kind of made me think that if a bomb suddenly went off in the classroom and killed all the little kiddies, there would be no one to blame but ourselves because we asked for it. Now, that I know prayers are not answered, life is less scary.

Link to comment
Share on other sites

Wow, I thought I'd heard them all, but I'd never heard that particular Sunday school song.

 

I always had a problem with

"Revelations, Revelations, 21:8, 21:8,

Liars go to hell, Liars go to hell,

Burn, burn, burn! Burn, Burn, Burn!" when we sang that joyful Sunday school hymn, even as a little kid. I always thought it was pretty mean and contradictory to the "God of love" we were learning about.

Link to comment
Share on other sites

how bout:

 

Jesus loves the little children

All the children of the world

Red and Yellow Black and White

They are precious in his sight

Jesus loves the children of the world

 

what we teaching these children?

Link to comment
Share on other sites

Well, of course they want to be sheep. Since evryone knows that sheppards are well known for banging thier sheep, and they want to be brides of Christ, makes sense that they want to be something the good sheppard would be sexually attracted to.

Link to comment
Share on other sites

JesusChrist! I hope the little bugger's don't get the old testiment story of morality ....in the same day.....!

craftabrahamisaac1re.jpg

 

that's ok ...we wittle sheeps can do bible craft with Pasty... :HaHa:

 

Bible Craft for Abraham and Isaac

 

 

Materials:

 

1. For the knife, cardboard, silver and brown paint or felt pen or crayon

2. For the ram, cardboard or heavy construction paper, white cotton puffs, or what color you prefer..

3. For the wood, brown construction paper or brown paint, felt pen or crayons.

4. For the altar, cardboard, grey or brown paint, felt pen or crayon.

 

Instructions:

 

1. Trace the wood onto brown construction paper, or cut out and paste on cardboard, paint or color it brown.

 

Explain how Isaac carried the wood as he and Abraham went up the mountain of Moriah.

 

2. Paste the altar on cardboard, color it mixture of grey and brown. Lay the wood on the altar.

 

Explain how Abraham laid the wood on the altar, how he tied Isaac, and laid him on top of the wood.

 

3. Paste the knife on cardboard, color the blade silver, the handle brown.

 

4. Paste the ram on cardboard, cover it with small pieces of cotton pufffs, or what color you like.

 

Explain how Isaac asked where the lamb for the sacrifice was, and how Abraham told him that God would provide a lamb for the sacrifice. Explain how Abraham stretched forth his hand to slay Isaac, and how the angel of the LORD called him and told him not to hurt Isaac. Explain how Abraham looked up and saw the ram caught in a thicket by his horns, and how Abraham offered the ram for a sacrifice instead of Isaac.

 

 

 

anyone else feel this is a bit confusing to the little kid! I don't know whether to laugh or cry...

Link to comment
Share on other sites

Hmm, I can believe it, I'm pretty sure we did that one (the sheep song) somewhere when I was a kid. -_- (And "Arky Arky"? The name sounds slightly familiar... I don't know.)

 

The "burn, burn burn" song is just... scary :twitch:

Link to comment
Share on other sites

For some reason this whole thing reminds me of a joke (caution: some knowledge of English dialects required)

 

One prisoner to another, "Whatcher in fer, then?"

 

The other (in a slow-revving Northern accent) "Ah got six moonths for buggerin' a goat".

 

The first one, "Wot, six months fer that? That were a bit stern wa'nt it?"

 

"Oh, Ah doan't know, look at me me-ate over there, 'e got twelve moonths an' all 'e doon was act t'goat!"

 

Casey

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Guidelines.